هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

هیچ وقت فراموش نمی کنم درجلسه ای بودیم یکی ازمسولین ادارات سخنرانی می کردایشان می گفتند یک نمایشگاهی درمشهدمقدس برگزارشد خانمی از یکی ازکشورهای خارجی آمده بودشغلش معلمی بوداماتمام دانش آموزانش محجبه بودندازایشان سوال شدشماچگونه حجاب رابرای دانش آموزانت مطرح کرده ای که اینطور شاگردانت به عفاف وحجاب پای بندنداودرجواب گفت من کاربزرگی انجام ندادم اول شاگردانم همه بی حجاب بودندمن درقالب یک مثال ساده برای ایشان موضوع عفاف وحجاب رادردل وقلبشان نهادینه کردم یک روزکه سرکلاس رفتم دوعدلیوان آب تمیزبردم وازایشان سوال کردم این لیوانهاآب تمیزوقابل شرب دارندسریکی از لیوانها راپوشاندم ودیگری رابه همان حالت اول باقی گذاشتم ابتداء لیوانی که درپوش نداشت رابرداشتم ونشان بچه هادادم وگفتم نظرتان درباره این لیوان آب چیست؟همه گفتنداین آب تمیزوقابل شرب است سپس حشره مرده ای راازازبالاانداختم ودرون لیوان آب رفت به دانش آموزانم گفتم حالابگویدچه اتفاقی افتادهمه گفتندلیوان آب کثیف وغیرقابل شرب شدسپس لیوانی که درپوش داشت رابرداشتنم وحشره مرده ای راازبالاانداختم وروی درپوش لیوان قرارگرفت گفتم بچه ها بگوید حالاچه اتفاقی افتادآنهاگفتنددرپوش لیوان باعث شدکه آب لیوان آلوده نشودو مثل گذشته آب لیوان تمیزو قابل شرب باقی بماندازاین مثال ساده ای که برای ایشان زدم اینگونه استفاده کردم که حجاب وعفاف شما مثل این درپوش لیوان است که جلوفحشاومنکرات وآزار واذیت هار امی گیردوانسان آلوده نمی شودوازچشم ها ودلهای خائن محفوظ می ماند ازفردادیدم همه دانش آموزانم محجبه سرکلاس حاضرشدند.ضمنا کسی که شی باارزشی داردآن رابرسردست نمی گیردبلکه آن رادرگاوصندق قرارداده ودرب آن را محکم می بنددوبرای آن رمز قرارمی دهدچه چیزی ازگوهرعفاف وحجاب برای زنان ودختران جامعه اسلامی ما باارزش تر است .چرابعضی ازدختران وزنان جامعه اسلامی ما به راحتی بهترین گوهروجودیشان رادراختیارچشم های آلوده و دل های ناپاک قرارمی دهند.

زن مثال گل بوددرباغ گلزارجهان /مرداواندرمثل باشدچومردباغبان

باغبان بایدکه دیواری کشدبردورباغ /تاگلش ایمن شودازدست برداین وآن


نظرات (۲)

  • حامد اکبری
  • سلام.وب خوبی داری.به من هم سر بزن
    ممنون
  • علی مزینانی
  • باسلام وعرض ادب
    استاد عزیزم
    این مطلب واقعا برای شما اتفاق افتاده و یا آنکه آن را از جایی اقتباس کردید چون می خواهم روی آن در شاهدان کویرمانور بدهم منتظر پاسخ و هدایت شما بزرگوار هستم فوری
    پاسخ:

    سلام علیکم

    احتراما بنده درجلسه کمسیون تخصصی عفاف وحجاب درمحل اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شرکت داشتم آقای رمضانی قائم مقام آن اداره کل این جریان رانقل کردلذاآن را در وبلاگ هدایت ذکر کردیم.یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی