هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰


بخش 7 دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام

اللهم صل علی محمدوآله واجعل اوسع رزقک علی اذاکبرت واقوی قوتک فی اذانصبت ولاتبتلینی بالکسل عن عبادتک ولاالعمی عن سبیلک ولابالتعرض لخلاف محبتک ولامجامعه من تفرق عنک ولامفارقه من اجتمع الیک اللهم اجعلنی اصول بک عندالضروره واسئلک عندالحاجه واتضرع الیک عندالمسکنه ولاتفتنی بالاستعانه بغیرک اذااضطررت ولابالخضوع لسوال غیرک اذاافتقرت ولابالتضرع الی من دونک اذارهبت فاستحق بذلک خذلانک ومنعک واعراضک یاارحم الرحمین اللهم اجعل مایلقی الشیطان فی روعی من التمنی والتظنی والحسدذکرالعظمتک وتفکرافی قدرتک وتدبیرا علی عدوک ومااجری علی لسانی من لفظه فحش اوهجراوشتم عرض اوشهاده باطل اواغتیاب مومن غائب اوسب حاضرومااشبه ذلک نطقا بالحمدلک واغراقا فی الثناء علیک وذهابا فی تمجیدک وشکرا لنعمتک واعترافا باحسانک واحصاء لمننک .مفاتیح الجنان ص999-998

خدایا درودفرست برمحمدوآل او ومقررداربرایم وسیعترین روزیت را آنگاه که پیرشوم و نیرومند ترین نیرویت رادروجودمن عطاکنی هنگامیکه وامانده باشم ومرابکسالت ومسالحه درعبادتت مبتلامگردان ونه بکوری وگمراهی ازراهت ونه بتعریض برخلافت دوستی تو وبهمراهی باکسی که ازتوجداشده ونه جداشدن ازکسیکه باتوهمراه گشته خدایا برمن مقررفرما که بهنگام گرفتاری روبتوآورم وازتودرخواست کنم هنگام نیازمندی وبدرگاه توزاری نمایم موقع نداری ومرا درهنگام ناچاری واضطراربه کمک خواستن ازغیرخودت آزمایش مفرما ونه به خضوع برای در خواست ازغیرتووقتیکه محتاج شدم ونه بزاری کردن درگاه کسی جزتوهنگامیکه هراسناک شدم درنتیجه سزاوارخواری توگردم ومستوجب قهرواعراض توومنع آرزوگردانی توشوم ای مهربانترین مهربانان خدایاچنان کن که آنچه شیطان دردلم القامی کندوبخاطرم افکند از آرزوها وبدگمانی وحسدمبدل گردان بذکرعظمت واندیشه وقدرت خودوتدبیربرای نابودکردن دشمنان خیرش وآنچه رابرزبانم جاری سازدازتلفظ فحش ویاهرزه گوئی یاریختن آبروی مردم یاگواهی باطل یاغیبت کردن مومن غائب بادشنام بمومن من حاضروماننداین صفات ناپسندرامبدل کن بذکرحمدخودت وغرق شدن درثناگوئیت وگرویدن برمجدوعظمتت وسپاسگزاری دربرابرنعمتت واعتراف باحسانت وشمارش نعمتهایت.

  • ۹۳/۱۲/۲۰
  • محمد مزینانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی