هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

حلول ماه مبارک رجب المرجب ومیلاد مسعودحضرت امام محمدباقرعلیه السلام برشما وخانواده محترمتان مبارک باد

بخشی ازاعمال ماه رجب این ماه به فرموده پیامبرخداصل الله علیه وآله وسلم ماه بزرگ خداست واولین ماه حرام است ،قتال باکافران دراین ماه حرام است ماه شعبان ماه من است وماه رمضان ماه امت من است کسی که یکروز ازاین ماه راروزه بگیردمستوجب خشنودی بزرگ خداگرددوغضب الهی ازاودورگرددودری ازدرهای جهنم برروی وی بسته گردد وازحضرت موسی بن جعفرعلیه السلام منقولست که یک روزراروزه بداردآتش جهنم یکساله راه ازاودورشودوهرکه سه روزراروزه بگیردبهشت براوواجب گردد

همچنین پیغمبرخدافرمودماه رجب ماه استغفارامت من است پس دراین ماه بسیارطلب آمرزش کنیدکه خداآمرزنده ومهربان است رحمت خدادراین ماه ریزش داردبسیاربگوییداستغفرالله واسئله التوبه

حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام درروایتی معتبر به سالم فرمودهرکس سه روزآخراین ماه راروزه بگیردایمن گرددازترس بزرگ روزقیامت وازشدتهاوهولهای آن روزوبرات بیزاری ازآتش جهنم به اوعطاکنندوروایت شده کسی که قادرنیست روزه بگیردهرروزصدمرتبه این تسبیحات رابخواندتاثواب روزه آنرادریابد

سبحان الاله الجلیل ،سبحان من لاینبغی التسبیح الا له سبحان  الاعزالاکرم ،سبحان من لبس العزوهوله اهل

 

همچنین بعدازنمازهای واجب این دعای شریف رادرطول ماه مبارک رجب بخوانید.

یامن ارجوه لکل خیروآمن سخطه عندکل شریامن یعطی الکثیربالقلیل یامن یعطی من سئله یامن یعطی من لم یسئله ومن لم یعرفه تحننا منه ورحمه اعطنی بمسئلتی ایاک جمیع خیرالدنیاوجمیع خیرالاخره واصرف عنی بمسئلتی ایاک جمیع شرالدنیاوشرالاخره فانه غیرمنقوص مااعطیت وزدنی من فضلک یاکریم یاذالجلال الاکرام یاذالنعماءوالجودیاذالمن والطول حرم شیبتی علی النار

ماخذ:کلیات مفاتیح الجنان حاج شیخ عباس قمی رحمه الله علیه - اعمال ماه رجب

 

  • ۹۵/۰۱/۲۱
  • محمد مزینانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی