هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰


السلام علیک یاعلی بن موسی الرضا علیه السلام

امروزچهارشنبه مورخ 96/5/26مطابق با بیست وسوم ذی القعده روززیارتی مخصوص حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است به روایتی روزشهادت آن بزرگواراست لذا لازم است ازراه دورونزدیک آن امام رئوف ومهربان زیارت گرددحداقل صلوات خاصه آن بزرگوارخوانده شودویا زیارت امین الله قرائت گردد روزجمعه بیست وپنجم ذی القعده هم روزدحوالارض است یعنی روزی که زمین اززیرخانه کعبه گسترانیده شده است روزه گرفتن آن روزتوصیه شده ومعادل شصت سال روزه است . همچنین دعایی که درکلیات مفاتیح الجنان مرحوم حاج شیخ عباس قمی دراعمال روزدحوالارض موجوداست خوانده شود.التماس دعا

قال الرضا علیه السلام :

لایکون المومن مومنا حتی تکون فیه ثلاث خصال 1- سنه من ربه 2-وسنه من نبیه 3- وسنه من ولیه .فاما السنه من ربه :فکتمان سره واما السنه من نبیه فمداراه الناس .واما السنه من ولیه فالصبرفی الباساء والضراء

مومن ،مومن واقعی نیست ،مگرآن که سه خصلت دراوباشد:سنتی ازپروردگارش ،سنتی ازپیامبرش وسنتی ازامامش .

اما سنت پروردگارش ،پوشاندن رازخوداست ،اما سنت پیغمبرش ،مداراونرم رفتاری بامردم است واما سنت امامش صبرکردن درزمان تنگدستی وپریشان حالی است.

  • ۹۶/۰۵/۲۵
  • محمد مزینانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی