هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

7خصلت بندگی


باسمه تعالی

موضوع :هفت خصلت بندگی

یااحمد هل تدری متی یکون لی العبدعابدا؟ قال لا یارب قال :اذا اجتمع فیه سبع خصال

ورع یحجزه عن المحارم

وصمت یکفه عما لایعنیه

وخوف یزدادکل یوم من بکائه

وحیاء یستحی منی فی الخلاء

واکل مالابدمنه

ویبغض الدنیا لبغضی لها

ویحب الاخیارلحبی لهم

ماخذ: ارشاد القلوب ج 1 ص 205 –الجواهرالسنیه ص 389 –بحارالانوار ج74 ص30

خداوندمتعال به رسولش فرمود ای احمد،می دانی که چه وقت بنده من به مقام بندگی می رسدوعابدمی شود؟ عرض کرد:نه مولای من .خداوندفرمود: وقتی هفت ویژگی وخصلت دراوجمع شود.

1-تقوی وورعی که اوراازحرام ها نگه دارد

2- سکوتی که اوراازحرف های بیهوده نگه دارد

 

3-بیمی که هرروزگریه وناله شان رابه درگاه الهی بیشترمی کند

 

4-وشرم وحیایی که درخلوت ازمن دارد

 

5-خوردن غذایی که  ازخوردندآن ناچاراست

 

6-دنیارادشمن دارد،به واسطه این که من آن رادشمن دارم

 

7- خوبان رادوست دارد،به خاطراین که من آنان رادوست دارم.

 

کتاب سرنوشت انسان بهشت وجهنم استاد مسعودعالی

  • ۹۶/۰۹/۱۱
  • محمد مزینانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی