هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰


قسمت بیست ویکم - امربه معروف ونهی ازمنکر

دوفریضه مهم الهی وسیله بسیارمفیدوموثر است.

من تاکیدمی کنم که جوانها ی عزیزومومن ،آحادمردم ،زن ومردمسلمان ،امربه معروف ونهی ازمنکرراکه دوفریضه مهم الهی وجزوچیزهایی است که می توان دراین جهت برای ملت ما وسیله بسیارمفیدوموثروپیش برنده ای باشد،فراموش نکنند. خطاب مقام معظم رهبری به جوانان درپیام نوروزی سال 82

اصلا لازم نیست زبان گزنده باشد

بهترین شیوه برخوردبامنکرات چیست؟بستگی به این داردکه چه کسی بخواهدبرخوردبکند،اگرشمابخواهیدبرخوردکنیدزبان است.شما به غیراززبان ،هیچ تکلیف دیگری ندارید،نهی ازمنکربرای مردم فقط زبانی است.البته برای حکومت ،اینطورنیست .اگرمنکربزرگی باشد،برخوردحکومت احیانا ممکن است ،برخوردقانونی وخشن هم باشد،لیکن نهی ازمنکروامربه معروفی که درشرع مقدس اسلام هست ،زبان است (انماهی اللسان)

تعجب نکنید،من به شما عرض می کنم که تاثیرامرونهی زبانی - اگرانجام بگیرد- ازتاثیرمشت پولادین حکومتهابیشتراست ،من چندسال است که گفته ام امربه معروف ونهی ازمنکر،البته عده ای این کاررامی کنند،اماهمه نمی کنند.همه تجربه نمی کنند،اصلا لازم هم نیست زبان گزنده باشدویاشما برای رفع آن منکر،سخنرانی بکنید،یک کلمه بگویید:آقا، خانم،برادر،این منکراست . شما بگویی ، نفردوم بگوید،نفرسوم بگوید،نفردهم بگوید،نفرپنجاهم بگوید،کی می تواندمنکرراادامه بدهد؟البته به شمابگویم عزیزان من ،منکررابایدبشناسید،چیزهایی  ممکن است به نظربعضی منکربیاید،درحالکیه منکرنباشد.بایدمعروف ومنکررابشناسید.واقعا بایدبدانیداین منکراست .بعضی گفته اندکه بایداحتمال تاثیروجودداشته باشد.من می گویم احتمال تاثیرهمه جاقطعی است ،منکردرنزدحکومتهای قلدر،قدرتمندها وسلاطین .آنهایندکه البته حرف حساب به گوششان فرونمی رودواثرنمی کند،اما برای مردم چرا.برای مردم  ،حرف اثردارد.بنابراین ،پاسخ من این شدکه بهترین روش برای شما که ازمن سوال کردیدزبان است .

وظیفه جوانان حزب الهی ومومن درمقابل کجرویها وسوء نیتها که دربعضی جاها مشاهده می شودچیست ؟اگرمنکراست وظیفه ،نهی ازمنکراست.بیانات مقام معظم رهبری درجلسه پرسش وپاسخ دانشگاه تهران مورخه 77/2/22  

  • ۹۵/۰۶/۲۳
  • محمد مزینانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی