هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مرحوم سیدمحمدباقرسیستانی (اعلی الله مقامه الشریف) تصمیم 40روزجمعه درمسجدمحله خودشان زیارت پرفیض

 عاشورا را بخواند شایدبه زیارت ودیدارقطب عالم امکان آقا امام زمان علیه السلام نائل گردددریکی ازجمعه ها که 

 زیارت عاشورامی خوانددیدحال بسیار خوشی داردازمسجدبیرون رفت دیدازحیاطی نورعجیب وبوی بسیارخوش و 

 مطبوعی می آیدکه تاکنون چنان بویی رااحساس نکرده بودچون درب حیاط بازبودبااجازه واردشددیددروسط خانه 

 جنازه ای است که روی آن ملافه سفیدی کشیده اندودرکنارجنازه حضرت حجه ابن الحسن امام زمان (علیه السلام )

 حضورداردآقافرمودندمحمدباقردنبال من می گردی ؟ من آمده ام تادرتشیع جنازه این خانم شرکت کنم اوکسی است 

 که درزمان کشف حجاب رضا خانی 7 سال ازخانه بیرون نیامدکه چادرازسرش برندارند.

 جهت سلامتی وفرج آن بزرگوار صلوات (اللهم صل علی محمدوآل محمد وعجل فرجهم) 

 ازاین ملاقات نتیجه می گیریم اگرمابه وظایفمان به درستی عمل کنیم آقاامام زمان (علیه السلام )به دیدارما می آید.

گفتم که روی خوبت ازماچرانهان است /گفتاکه خودحجابی ورنه رخم عیان است

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


شکست حصر سوسنگرد

 

در نخستین روزهای حمله عراق به ایران اسلامی‌، نیروهای عراقی از مرز«چزابه» وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌، پس از اشغال بستان به سوی سوسنگرد هجوم آوردند. این افراد مقاومت‌های پراکنده مدافعان محلی و رزمندگان را درهم شکستند و با عبور از سوسنگرد به طرف حمیدیه روانه شدند.اما در حمیدیه‌، تانک‌های عراقی در گل ولای منطقه زمین گیر شدند نیروهای عراقی‌، مجددا در اواخر آبان 1359 به سوسنگرد از غرب و جنوب حمله و سرانجام شهر را محاصره کردند پس از آن بود که مردم سوسنگرد به محاصره دشمن درآمده‌، این محاصره سه روز به طول انجامید.

در روز سوم‌، تعدادی از تانک‌های عراقی وارد سوسنگرد شدند و رزمندگان‌، مقابل آنها با سلاح‌های سبک و امکاناتی اندک و ناکافی به شدت مقاومت کردند. رزمندگان اسلام در حالی که مهماتی برای آنها باقی نمانده بود و ذخیره غذایی هم نداشتند و از سوی دیگر تعدادشان از چند صدنفر تجاوز نمی‌کرد،‌ارتباط تلفنی‌شان هم در روز سوم قطع شد این مبارزه همچنان ادامه داشت‌؛ تا اینکه حمله نیروهای خودی به سوی سوسنگرد آغاز و در همین زمان «تیپ 2» از لشکر 92 زرهی به جبهه سوسنگرد اعزام شد که در نتیجه حمله تیپ 2 محاصره سوسنگرد شکسته شد و نیروهای ارتشی و سپاهی با همکاری نیروهای داخل شهر‌، اقدام به پاکسازی دشمن از شهر کردند. در این عملیات غرورآفرین،‌نقش ویژه هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(هوانیروز) بسیار حائز اهمیت بود.

بعد از توقف پیشروی نیروهای دشمن در جنوب غربی اهواز و عدم موفقیت آنان در ادامه پیشروی برای اشغال شهر اهواز‌، تلاش اصلی دشمن صرف آن شد که در غرب این شهر‌،محور اهواز‌، حمیدیه‌، سوسنگرد و بستان را قطع کند و به ترتیب تقدم ابتدا حمیدیه یا سوسنگرد یا بستان را اشغال کند؛‌چرا که دشمن با دستیابی به هر یک از آنها به اهداف بعدی نیز می‌رسید.

در اواخر دهه اول مهر‌ نیروهای دشمن تلاش کردند حمیدیه را اشغال کنند،‌ولی با شکست سنگینی مواجه شدند سپس‌، عراقی‌ها تمام تلاششان را برای اشغال سوسنگرد از طرف شمال کرخه و تپه الله اکبر به کار بردند که موفقیتی به دست نیاوردند تا اینکه سرانجام روز 22 مهر‌، شهر بستان اشغال شد در 27 مهر نیز تپه‌های الله اکبر مجددا به تصرف نیروهای دشمن درآمد و سوسنگرد نیز پس از استقرار یان‌های لشکر 9 زرهی عراق در جنگ هویزه از سمت‌های مختلف مورد هدید قرار گرفت.

بدین ترتیب‌، از اوایل آبان 1359، ارتش عراق عمده قوای خود را شامل عناصر سپاه 2، 3‌، چهار لشکر زرهی‌،دو لشکر مکانیزه‌، تیپ 10 مستقل زرهی و تیپ 31 نیروی مخصوص در جبهه جنوب‌ از مهران تا شلمچه مستقر کرد.

این حمله در شرایطی صورت گرفت که از سوسنگرد همچنان با مقاومت جان برکفان نیروی زمینی و برادران سپاه و مردم سلحشور دفاع می‌شد رزم آوران ارتشی به همراه برادران خود در سپاه و بسیج مردمی – همه و همه- دوشادوش هم به مقابله با دشمن متجاوز رژیم بعث پرداختند در این میان نیروهای عراقی فشار خود را در جبهه نبرد بیشتر کردند. دفاع همچنان ادامه داشت تا در روز 21 آبان‌، علاوه بر توپخانه دشمن،‌نیروی هوایی ارتش عراق نیز فعال شد. متقابلا بالگردهای هوانیروز در جهت پاسخ به پرواز درآمده به سوی نیروهای دشمن یورش بردند واکنش جانانه هوانیروز‌، منجر به وارد آمدن خسارات و تلفات سنگین و قابل ملاحظه‌ای به دشمن شد.

از این تاریخ به بعد جنگ در این منطقه در اوج خود به سر می‌برد شمار حملات افزایش پیدا کرده بود. عراق به دنبال پاسخ به پاتک‌هایی بود که از سوی ارتش ایران تدارک دیده شده بود به ویژه یورش سریع هواپیمایی نیروی زمینی‌،تعجب دشمن را برانگیخت‌؛ به گونه‌ای که وادار به حمله‌ای دوباره به محورهای موصوف شد.

از روز 22 آبان‌، فعالیت دشمن در اطراف سوسنگرد افزایش یافت؛‌ بالگردهای عراقی بر فراز محورهای حمیدیه – سوسنگرد به پرواز درآمده‌، اقدام به شناسایی کرده مواضع پدافندی سپاه پاسداران را که در این محور مستقر بود،‌گلوله باران کردند نیروی هوایی‌، هوانیروز و توپخانه جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی و انسجام فوق العاده خود بر میزان فعالیت‌هایشان در منطقه سوسنگرد افزودند.

در روز 23 آبان به طور مستمر و متناوب بالگردهای هوانیروز با پرواز خود در تمام منطقه فعال بودند و ضمن شناسایی و بازبینی محورهای مختلف منطقه وضعیت نقاط مختلف استقرار نیروهای دشمن را منعکس کردند.

بالگردهای هوانیروز با هجوم موثر به مواضع دشمن ضمن بالا بردن روحیه افراد خودی‌،تلفات سنگینی بر دشمن وارد کردند برابر اعلام هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) در روز 24 آبان 1359 در جبهه سوسنگرد نزدیکی ابوحمیظه ‌،تعداد هفت دستگاه تریلی حامل مهمات‌، یک دستگاه چادر مهمات و یک دستگاه تانکر سوخت دشمن منهدم شد‌؛ دست کم پنجاه نفر نیز کشته و زخمی شدند.

مطابق اطلاعیه شماره 292 ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران‌،تیپ سه زرهی لشکر 92 ‌،طی گزارش‌های متعدد‌،کمک بالگردهای هجومی هواپیمایی نیروی زمینی را موجب برهم زدن آرایش دشمن اعلام کرد. همچنین گزارش‌ خلبانان هواپیمایی نیروی زمینی ارتش(هوانیروز) حاکی از تلفات دشمن در اطراف سوسنگرد بود که در آن خبر جابه جایی و عقب نشینی نیروهای دشمن تایید شده بود همچنین پیرو اطلاعیه شماره 294 ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران‌، در 25 آبان 1359 ‌، رزمندگان هواپیمایی نیروی زمینی(هوانیروز) در جبهه سوسنگرد با حمله به نیروهای ارتش عراق سه دستگاه تانک،‌دو دستگاه تریلر مهمات و یک دستگاه نفربر را منهدم کرده بیش از 20 نفر را به هلاکت رسانیده‌،‌ دست کم 10 نفر را مجروح کردند مقاومت‌ها و جان فشانی‌های سلحشوران ارتشی تا 26 آبان ادامه یافت‌؛ در همین شرایط جنگنده‌های هوانیروز 22 دستگاه تانک را منهدم کرده‌، دو تانکر حامل سوخت را نیز به آتش کشیدند.

از دیگر افتخار آفرینی‌های خلبانان پرافتخار هوانیروز در این محورها،‌به هلاکت رسانیدن و مجروح کردن تعداد زیادی از نیروهای دشمن‌، از جمله انهدام 20 دستگاه کامیون حامل نیرو،‌ 12 دستگاه جیپ ارتش عراق و به آتش کشیدن 50 چادر است. همچنین به آتش کشیدن دو پاسگاه فرماندهی دشمن‌،انهدام تعداد تانکر مواد سوختی و کامیون مهمات و دستگاه‌های مخابراتی و ... بخش دیگری از فعالیت‌های جنگنده‌های نیروی زمینی در محور سوسنگرد ‌،حمیدیه و بستان است.

این گروه از حملات که یکی از موفقیت‌های چشمگیر هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را شامل می‌شود بیشترین تلفات و خسارات را به دشمن بعثی تحمیل کرد. سرانجام در بعد از ظهر 26 آبان عقب نشینی دشمن در شرق سوسنگرد به طرف جنوب آغاز شد نیروهای دشمن تلاش کردند تا هرچه سریع‌تر خود را از مهلکه نجات داده به جنوب کرخه کور عقب بنشینند تا با رزمندگان اسلام قطع تماس کنند.

سرانجام در واپسین ساعات همان روز تمام نیروهای دشمن صحنه نبرد را ترک کرده به سمت جنوب فرار کردند تیز پروازان هواپیمایی نیروی زمینی چنان درسی به دشمن بعثی دادند که دیگر هرگز خیال باطل تجاوز و لشکرکشی به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سر نپروارند.

براثر تدوام توفیقات هوانیروز در جبهه‌های جنگ و انهدام تانک‌ها و نفربرهای دشمن بعثی‌، زمینه‌ای فراهم شد که روز 26 آبان عملیات گسترده‌ای توسط تیپ 2 زرهی لشکر 92 زرهی به کمک سایر رزمندگان اسلام طی یک حمله غافلگیرانه صورت گیرد نیروهای دشمن در شمال غرب سوسنگرد به مواضع پدافندی خود در تپه الله اکبر و دهلاویه عقب نشینی کردند و شهر سوسنگرد در اختیار کامل نیروهای جمهوری اسلامی ایران درآمد.

در این نبرد تعداد زیادی از تانک‌های دشمن منهدم و شش دستگاه تانک‌، هشت دستگاه کامیون حامل مهمات سالم به غنیمت گرفته شد؛‌ 16 نفر از افراد دشمن نیز به اسارت درآمدند و با مقاومت دلیرانه مدافعان سوسنگرد و یورش رزمندگان نیروهای مسلح دشمن نتوانست به سوسنگرد دست یابد.

موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام در دفع تهاجم دشمن به شهر سوسنگرد و شکستن محاصره این شهر‌، در سرنوشت بعدی نبردهای این منطقه تاثیر بسیار زیادی داشت؛‌ چرا که اگر دشمن موفق می‌شد سوسنگرد را اشغال کند،‌می‌توانست با پیشروی خود در محور سوسنگرد –حمیدیه‌، شهر اهواز را از سمت غرب مورد تهدید جدی قرار دهد.

پس از این شکست ارتش عراق از حالت «تهاجمی» به حالت «دفاعی» تغییر روش داده‌، در تمام مناطق اقدام به ایجاد مواضع مستحکم پدافندی کرد و اینگونه پرونده بلند پروازی‌های اشغال خوزستان به کلی بسته شد. حتی شهر هویزه که در تصرف نیروهای عراقی قرار داشت،‌آزاد شد و نیروهای عراقی از اشغال آن صرف نظر کردند.

در اواخر آبان نیروهای دشمن،‌در محور بستان – سوسنگرد به غرب آبادی دهلاویه تغییر موضع دادند و مواضع پدافندی خود را به نهر عبید – که از کرخه جدا می‌شود – منتقل کردند مطابق با اطلاعیه‌های ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ رزمندگان دلیر هواپیمایی نیروی زمینی در روزهای پرالتهاب 21 تا 26 آبان 1359 در نبردهای قهرمانانه خود در منطقه سوسنگرد تلفات و خسارات فراوانی به دشمن وارد کردند.

خسارات آمادی که هواپیمایی نیروی زمینی (هوانیروز) به دشمن وارد آورد‌، شامل: انهدام کامل بیش از 115 دستگاه تانک‌،انهدام کامل بیش از 40 عراده توپ خودکششی‌، ضدهوایی،‌ کالیبر بزرگ‌، خمپاره‌انداز و کاتیوشا می‌شود.

از جمله دیگر تلفات وارد آمده به دشمن بعثی‌، کشته و زخمی شدن بیش از 650 نفر افراد ارتش متجاوز عراق بود.

این نیز برگی دیگر از دفتر زرین حماسه ایثار و مقاومت جان برکفان مجاهد ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با نقش آفرینی ویژه غیورمردان هوانیروز برجسته شد.

منبع:سایت پایداری

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


درتاریخ ذکرشده دراول ماه صفرسرنازنین اباعبدالله الحسین علیه السلام را وارد دمشق کردند  درمفاتیح الجنان محدث قمی آمده که این ماه معروف به نحوست است وبرای رفع آن بهترین چیزها صدقه دادن ودعاکردن است .

اگرکسی خواهدمحفوظ ماندازبلاهای نازله دراین ماه درهرروز10مرتبه این دعارابخواند .

یاشدیدالقوی ویاشدیدالمحال یاعزیزیا عزیزیاعزیز ذلت بعظمتک جمیع خلقک فاکفنی شرخلقک یامحسن یامجمل یامنعم یامفضل یالااله الاانت سبحانک انی کنت من الظالمین فاستجبناله ونجیناه من الغم وکذالک ننجی المومنین وصلی الله علی محمدوآله الطیبین الطاهرین

 

همچنین این دعاراخواندن سبحان الله یافارج الهم ویاکاشف الغم فرج همی ویسرامری وارحم ضعفی وقله حیلتی وارزقنی من حیث لااحتسب یارب العالمین .التماس دعا

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

قال الله تبارک وتعالی فی القرآن الکریم : من عمل صالحا من ذکراوانثی وهو مومن فلنحیینه حیاه طیبه

 

هرمردوزن مومنه ای که عمل صالح انجام دهندبه حیات طیبه دست پیدامی کنند

 

نظریه پردازان غرب رسیدن به زندگی ایده آل رامترتب به سه چیزمی دانند1- داشتن ثروت 2- بهره مندی از شهرت 3- برخورداری هرچه بیشترازشهوت

 

البته سقراط دیدگاه دیگری داردزندگی خوب رامترتب برحکمت وعدالت وشرافت می داندکه این دیدگاه به اسلام عزیزتاحدودی نزدیک است

 

 امااسلام عزیزرسیدن به حیات طیبه رابرچهار شرط مبتنی می داند

 

1- انس باخدا - لذا چقدربرروی نمازتاکیدشده اقم الصلاه لذکری - الابذکرالله تطمئن القلوب و...

 

2- عفه البطن - حلال خوری پیامبرفرموده عبادت 10جزءدارد9 جزءآن کسب روزی حلال است امام حسین علیه وقتی درکربلا لشکردشمن راموعظه می کردآنهاهلهله می کردندوصوت وکف می زدندحضرت فرموداینهاشکمهایشان ازحرام پرشده است ماهم اگر می خواهیم از منتظران ویاوران حضرت بقیه الله الاعظم باشیم بایدروزی حلال کسب نموده وغذایی که می خوریم حلاتل وطیب وطاهرباشد

 

3-عفه الفرج پاکدامنی - پیامبرفرموده من زنی زنی به هرکسی که عمل منافی عفت انجام دهدلامحاله باخانواده او.این عمل شنیع انجام می شودتمام جنایتکاران تاریخ به گونه ای نطفه آنهانامشروع بوده است ازجمله یزیدبن معاویه ابن ابوسفیان وامثالهم

 

4- پاکیزه پوشی - لباسمان مباح باشدغصبی نباشدحتی اگرنخ تکمه آن غصبی باشدنمازمان باطل است

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


وقتی علی بن مهزیارتوفیق تشرف به محضرامام زمان علیه السلام راپیداکردآقابه علی بن مهزیارفرمودسه خصوصیت دروجودشما هست لذا توفیق درک حضورماراازشما سلب می گردد ونمی توانیدمن راملاقات نمی کنید1- درجمع مال واموال تلاش وجدیت فراوانی دارید2-  به ضعفای جامعه خودنمی رسید3- بافامیل واقربای خودقطع رابطه می کنید بیاییم این فرمایش گهربارحضرت بقیه الله الاعظم را همیشه درنظرداشته باشیم زیادحرص مال واموال وجمع ثروت رانداشته باشیم- بیاییم ضعفای جامعه اسلامی خودراهمیشه مدنظرداشته باشیم  وهرگزآنهارافراموش نکنیم وبیاییم تحت هیچ شرائطی بااقوام وارحام خودقطع رابطه نکنیم تاانشاءالله ماهم به فیض درک حضور مهدی فاطمه علیه السلام نائل گردیم.اللهم صل علی محمدوآله محمدوعجل فرجهم

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


 

از امام زمان(عج) چه بخواهیم؟

یکی از ویژگی ها و خصلت های این دیار خاکی را می توان فقر و نیاز برشمرد بدین شرح که لحظه ای نیست که آدمی دمی از نیاز و احتیاج رها و آزاد باشد. گاه خواسته هایش برگرفته از فطرت پاک و معنوی است و گاه مادی و جسمانی. این در حالی است که باید از فردی طلب نیاز کرد که غنی بوده و توان برآوردن حاجات ما را داشته باشد. با این اوصاف اگر با فردی مواجه شوید که در برآوردن حاجت های شما دستی دارد چه چیزی را از او طلب می کنید؟

حال این فرد ممکن است امام زمان باشد آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر با وجود مبارک ایشان مواجه شوید چه چیزی از ایشان خواهید خواست؟

تشرفی به محضر حضرت ولی عصر علیه السلام

عبدالرحمن قبایقى مى گوید: شـیخ جعفر بن زهدرى, به فلج مبتلا شد, به طورى که قادر نبود از جا برخیزد. مادربزرگش بعد از فـوت پـدر شـیخ, به انواع معالجات متوسل شد, ولى هیچ فایده اى ندید. اطباى بغداد را آوردند. مدت مدیدى معالجه کردند, باز هم سودى نبخشید, لذا به مادر بزرگش گفتند: شیخ را به مقام و قـبه حضرت صاحب الامر (علیه السلام) در حله ببر و بخوابان شاید حق تعالى او را از این بلا رهایى بخشد و بـلـکـه حضرت صاحب الامر(علیه السلام) از آن جا عبور نمایند و به او نظر مرحمتى فرمایند و به این شکل, مرضش خوب شود. مادر بزرگ شیخ جعفر بن زهدرى, به این موضوع توجه کرد و او را به آن مکان شریف برد.

در آن جا حضرت صاحب الامر (علیه السلام) شیخ را از جایش بلند کردند و فلج را از او مرتفع نمودند. عبدالرحمان قبایقى (ناقل داستان) مى گوید: بعد از شنیدن این معجزه, میان من و او رفاقتى ایجاد شد, به طورى که نزدیک بود از شدت ارتباط هـیچ گاه از یکدیگر جدا نشویم.

او خانه اى داشت که در آن جا, شخصیت هاى حله و جوانان و اولاد بزرگان شهر جمع مى شدند.

مـن خـودم قـضیه را از شیخ جعفر پرسیدم .

او گفت: من مفلوج بودم و اطباء از معالجه مرض من نـاتـوان شـدنـد.

و بقیه جریان را نقل کرد تا به این جا رسید که حضرت حجت در آن حالى که جده ام مرا در مقام خوابانیده بود به من فرمودند: برخیز. عرض کردم: مولاى من, چند سال است که قدرت برخاستن را ندارم. فرمودند: برخیز به اذن خدا. و مرا در برخاستن کمک کردند. وقـتـى بـلـنـد شدم, اثر فلج را در خود ندیدم و مردم هجوم آوردند و  براى تبرک, لباسهایم را تکه تکه کرده و بردند و به جاى آن لباسهاى خود را به تن من پوشانیدند. بعد هم به خانه خود رفتم و لباسهایشان را براى خودشان, فرستادم.

 

از امام زمان چه بخواهیم؟

قصه‌هایی هست از تشرّفات افرادی که از امام پول، زن، سلامتی و امثال آن را می‌خواسته‌اند. اینها همه خوب است. ولی چرا انسان از حضرت آن چیزی را که خود آن حضرت از خدا می‌خواهد طلب نکند؟!

به همین دعای حضرت در ماه رجب توجّه کنید، حقیقتاً برای ما آموزنده است، ما هم همین‌ها را از خدا بخواهیم «وَ احتم لِی فِی قَضائِکَ خَیرَ ما حَتَمتَ؛ از قضاهای خودت، بهترینش را برای من تقدیر فرما».

«وَ اختِم لِی بالسَّعادةِ فی مَن ختمتَ؛ مرا از کسانی قرار بده که امرشان را در این ماه به سعادت ختم می‌فرمایی». «و اَحیِنِی ما أحیِیتَنِی مَوفُورَاً و أمتِنی مَسرُورَاً و مَغفُوراً؛ زنده‌ام بدار در حالی که از الطاف و رحمت‌هایت، حظّی وافر داشته‌ام و بمیرانم در حالی که مسرور و آمرزیده‌ باشم». «واجعَل لی إلی رضوانِک وجِنانکَ مَصیراً؛ برایم راهی به بهشت و رضوان خودت مقرّر فرما».او رضوان و رضای خدا را می‌طلبد. ما هم همین‌ها را بطلبیم که هیچ چیز بالاتر از رضای خدا و بالاتر از محبّت خدا و اولیای خدا وجود ندارد.

از او بخواهم برایمان استغفار کنند

از امام زمان(علیه‌السلام) بخواهیم که برایمان استغفار کند. یک وقت انسان خودش استغفار می‌کند، یک وقت دیگران برایش استغفار می‌کنند، رفقا برایش استغفار می‌کنند، آن هم مۆثر است امّا راه سومی هم وجود دارد که بهتر از دو راه قبلی است و آن این است که انسان به حجّت وقت متوسّل شود و از آن حضرت بخواهی که یابن‌رسول‌الله! شما برایم طلب مغفرت کنید. این مطلب را از این آیه شریفه می‌گوییم:

و لَو انَّهُم إذ ظَّلَموُا أنفُسَهم جاۆُوکَ فاستَغفِروا اللهَ و استغفِر لهمُ الرَّسولَ لَوجَدوا اللهَ توّاباً رحیماً.(نساء64)

اگر آنان وقتی که به خود ستم کردند، پیش تو می‌آمدند و از خدا آمرزش می‌خواستند و پیامبر نیز برای آنان طلب آمرزش می‌کرد، قطعاً خدا را توبه‌پذیر مهربان می‌یافتند.

خداوند به پیامبرش می‌فرماید اگر اینها که خلاف کرده‌اند، پیش تو می‌آمدند و از من طلب مغفرت می‌کردند، تو هم برایشان استغفار می‌کردی ـ اگر این دو استغفار با هم ضمیمه می‌شد ـ آن وقت « لَوجَدوا اللهَ توّاباً رحیماً» نمی‌فرماید: «یَغفِراللهُ لهم» یعنی خدا ایشان را می‌آمرزید، بلکه می‌فرماید: «لوَجَدوا الله توّاباً رحیماً» تعبیر بسیار جالبی است. یعنی در صورت استغفار خودشان و استغفار رسول خدا، در وجودشان می‌فهمیدند و می‌یافتند و درک می‌کردند که خدا آنها را آمرزیده است. یعنی در آن صورت غفوریّت و رحمانیت خدا را درک می‌کردند.

امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) رضوان و رضای خدا را می‌طلبد. ما هم همین‌ها را بطلبیم که هیچ چیز بالاتر از رضای خدا و بالاتر از محبّت خدا و اولیای خدا وجود ندارد.

برادران یوسف، بعد از آزار یوسف(علیه‌السلام)، وقتی متوجه شدند بدکاری کرده‌اند، پشیمان شدند و از پدر خواستند که «یا اَبانا اِستَغفِرلَنا ذُنوبَنا...» گفتند: پدرجان! تو پیش خدا وجیه هستی، رسول و پیغمبر خدا هستی، پیش خدا آبرو داری، ما گناهکاریم پشیمانیم، از تو می‌خواهیم که برایمان طلب مغفرت نمایی، یعقوب(علیه‌السلام) هم پذیرفت. ما هم از پدر حقیقی خود بخواهیم که او برایمان طلب مغفرت کند. یعنی از امام زمان(علیه‌السلام) درخواست کنیم که بعد از توبة حقیقی، برای ما طلب مغفرت کند زیرا او «وجیه عندالله» است. او محمود خداست، او ولیّ خداست، او همه کاره عالم است این توبه اگر با آن لطفِ مغفرت توأم شود قطعاً کارساز خواهد بود.

الان هم رسول خدا زنده است، باید از رسول خدا بخواهیم، از امام زمان بخواهیم و عرض کنیم: یابن‌رسول‌الله! ای عزیز فاطمه تو می‌دانی ما بیچاره هستیم و پناهی نداریم، یکی از القاب شما «غوث» است. یعنی پناه بی‌پناهان! شما پدر حقیقی ما هستید. ما بچه‌های بدی هستیم ولی شما پدر خوبی هستید، ما نوکرهای بدی هستیم، اما شما خوب آقایی هستید. ما کجا برویم، به چه کسی بگوییم و به که پناه ببریم؟ ما شما را دوست داریم و تو از قلب ما خبر داری، در زیارت دارد «ولی حقّ مُوَالاتِی» دوستی، حق می‌آورد، ما حقِّ موالات داریم. به شما امید داریم و از شما می‌خواهیم که شما به ما تصدّق کنید. که خدا صدقه‌کنندگان را جزای خیر می‌دهد. دست  گدایی‌ ما به سوی شما دراز است.

فرآوری: محمدی

بخش مهدویت تبیان- منابع پایگاه عصرظهور1 وسایت راسخون

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

آداب زیارت ائمه معصومین ازقول امام محمدباقرعلیه السلام

قال الباقرعلیه السلام:

یلزمک حسن الصحابه لمن یصحبک

یلزمک قله الکلام الابخیر

یلزمک کثره ذکرالله

یلزمک نظافه الثیاب

یلزمک الغسل قبل ان تاتی الحیر

یلزمک الخشوع وکثره الصلاه

یلزمک التوقیرلاخذمالیس لک

یلزمک التقیه التی قوام دینک والورع عمانهیت عنه والخصومه کثره الایمان

باهمراهانت مهربان باشی-کم صحبت نمایی مگرصحبت به خیرباشد-زیادذکرخدارابگویی - لباست نظیف وپاکیزه باشد- قبل ازاینکه واردحائرحرم شوی غسل نمایی-دلت خاشع باشدوزیادنمازبخوانی-خودت راسبک نکنی -دردینت تقیه داشته باشی-ورع داشته باشی ازآنچه تورانهی کرده اندودشمنی ات راکم کنی وایمانت راافزایش دهی

 

 

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


 

امام حسین علیه السلام من قیام می کنم تاامربه معروف ونهی ازمنکربنمایم

کربلا برشیعه نامکشوف نیست/حکمتش جزامربالمعروف نیست

امربالمعروف نهی ازمنکراست/شیعه بی امروبی نهی ابتراست

شیعیان فرهنگ عاشوراچه شد/پرچم خونرنگ عاشوراچه شد

کیست تاپرچم به دوش خودکشد/شیعه راازخواب خوش بیرون کشد

گفت مولاکل ارض کربلا/شیعه یعنی غیرت ورنج وبلا

شیعه بی دردزخم بی نمک / بس کن این یالیتنا کنامعک

کربلاغوغاست سازوبرگ کو/ ظهرعاشوراست شورمرگ کو

ظهرعاشوراست این تذهبون/ لم تقولون مالاتفعلون

قال علی علیه السلام ومااعمال البرکلهاوالجهادفی سبیل الله عندامربالمعروف والنهی عن المنکرالاکنفثه فی بحرلجی-نهج البلاغه

تمام اعمال خیروجهاددرراه خدادرمقایسه باامربه معروف ونهی ازمنکرقطره آب دهانی بیش نیست وامربه معروف ونهی ازمنکراقیانوس عظیمی است

خداوندمتعال به حضرت شعیب فرمودمی خواهم 40هزار نفرازگنهکاران امت توراعذاب کنم و60هزارنفرازخوبان امتت راشعیب علیه السلام سوال کردیاالله 40هزارنفرگنهکاربه خاطرگناهانشان عذاب می شوندعلت عذاب 60هزارنفرازخوبان چیست خداوندمتعال فرموداین 60هزارنفروقتی گناهان گنهکاران رامی دیدند ساکت بودندونهی ازمنکرنمی کردند

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


سالروزشهادت جانسوزحضرت سیدالساجدین زین العابدین علیه السلام برتمام ارادتمندان آن بزرگوارتسلیت باد

 

قال السجادعلیه السلام :خف الله لقدرته علیک واستحی منه لقربه منک- بحارالانوارجلد75 ص 160

ازقدرت خداوندبرخویش بترس وازنزدیکی اش به خودشرمگین باش

 

قال السجادعلیه السلام :المنتظرون لظهورالمهدی افضل اهل کل زمان - الاحتجاج

منتظران ظهورامام مهدی علیه السلام برترین اهل هرزمان اند

 

قال السجادعلیه السلام :ان قسوه البطنه وفتره المیله وسکرالشبع وعزه الملک مما یثبط ویبطی ء عن العمل وینسی الذکر

پرخوری وسستی اراده ومستی سیری وغفلت حاصل ازقدرت ،ازعوامل بازدارنده وکندکننده درعمل است وذکر(خدا)راازیادمی برد. 

 

  • محمد مزینانی