هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


حضرت علی (علیه السلام) : 1- همراه می خواهی خدا 2- دنیا می خواهی عبرت از گذشتگان 3- رفیق می خواهی نویسندگان عمل 4- کسب می خواهی عبادت خداوند 5- مونس می خواهی قرآن 6- موعظه می خواهی مرگ و اگر مرگ کفایت نکرد آتش جهنم کفایت می کند.                          

     نصایح صفحۀ 271

حضرت علی (علیه السلام) : روزی امیرالمومنین (علیه السلام) خدمت حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) شرفیاب شد. پیغمبر پرسید؟ در چه حالی هستی ابوالحسن؟ عرض کرد: در حالیکه هشت طلبکار دارم: 1- خدا واجبات طلب می کند 2- شما سنت از من می خواهید 3- نویسندگان عمل راستگویی می خواهند 4- فرشته مرگ از من روح می خواهد 5- خانواده از من غذا می خواهد 6- شیطان از من گناه می خواهد 7- نفس از من لذت می خواهد 8- و دنیا تمایل و رغبت.   

            نصایح صفحۀ 281

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


میلادباسعادت مولی الموحدین آقا امیرالمومنین علی علیه السلام رابه جمیع ارادتمندان وشیعیان ومحبان آنحضرت تبریک وتهنیت می گوئیم

زندگی سراسرنورامیرالمومنین علی علیه السلام به چنددوره تقسیم می شود

1- دوره ولادت تا بعثت پیامبر اکرم صلوات الله علیه

2-دوره بعثت پیامبراکرم تا هجرت پیامبر اعظم ازمکه به مدینه

3-دوره هجرت حضرت رسول تارحلت جانسوزپیامبرگرانقدراسلام

4-دوره رحلت حضرت رسول تاآغازخلافت امیرالمومنین علی علیه السلام

5- دوره خلافت علی علیه السلام تاشهادت آن بزرگوار

هرکدام ازاین دوره ها ی عمرپربرکت حضرت علی علیه السلام هزاران هزارنکته داردکه  ذکرآنها مجال دیگری می طلبد.

فقط به یک روایت ازفرمایشات آن بز رگواراشاره می گردد.

وصول المرء الی کل مایبتغیه من طیب عیشه وامن سربه وسعه رزقه بحسن نیته وسعه خلقه -غررالحکم ح 10141

انسان ،بانیت خوب واخلاق خوب ،به تمام آنچه درجستجوی آن است ،اززندگی خوش وامنیت محیط وروزی زیاد،دست می یابد.

وآن بزرگوارفرموده من حسنت خلیقته طابت عشرته .غررالحکم ح 8153

هرکس خوش اخلاق باشد،زندگی اش پاکیزه وگوارامی شود.

جانهای عالمیان به فدای آن مظلوم عالم - جهت شادی روح آن بزرگوارصلوات

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


نامه ای به گل نرگس

چند صباحی بود که می‌خواستم برایت نامه‌ای بنویسم، اما نمی‌شد و حالا دست به قلم برده‌ام تا حرف‌هایم را به تو بگویم ای مونس شب‌های تارم، ای مولای من

با خود گفته بودم نامه‌ام را کنار مزار مادرت خواهم گذاشت تا زودتر از همه نامه مرا بخوانی اما به یاد آوردم هرگز جایی برای نامه‌ام پیدا نخواهم کرد، امروز تصمیم دارم با قلم صبر برکاغذ اعتقاد حرف‌هایم را بنگارم و آن را درون پاکت خواهش بگذارم، بر رویش تمبر ایمان بزنم و آن را درون صندوق اخلاص بیندازم تا پستچی انتظار آن را به دست تو برساند.

ای خورشید آفرینش! سال‌هاست که سرود آمدنت را در ترنم باران و فریاد آبشاران و نمای چشمه‌ساران می‌شنویم و به امید دیدنت یأس را بر کوه‌ها سر می‌بریم. سالهاست که از شهر ویران افکار‌مان بر قله‌های رهایی گام می‌نهیم تا لحظه‌ای نسیم بهاریت را احساس کنیم.

ای گل سرسبد آفرینش! به ما گفته‌اند: وقتی تو بیایی عدالت بر کرسی می‌نشیند. ما منتظریم تا با آمدنت سلطه ستم واژگون شود و غافلان زمانه از خواب غفلت بیدار شوند.

آری گل نرگس به ما آموخته‌اند؛ که ظهور تو بی‌تردید بزرگترین جشن عالم خواهد بود و عاقبت جهان را ختم به خیر خواهد کرد و ما بی‌صبرانه به انتظار جشن ظهورت نشسته‌ایم.

امروز می‌خواهم از خودت بپرسم؛ ای مهتاب آسمان خلقت! تا سپیده دم فرج چند نافله باقی است؟ تا کی در آدینه‌های عمر با دست‌های بلند «ندبه» تو را التماس کنیم؟ تا کی کوه‌سارها بی تکیه‌گاه باشند؟ تا کی همچون گل‌های آفتاب‌گردان در پی آفتاب باشیم؟

ای اجابت کننده هر دعا! پنجره قلب منتظران رو به آسمان بی‌کرانت گشوده است تا با یک اشارت تو، غبار اندوه غیبت از دل‌ها برخیزد و چشم‌ها به تماشای باران ظهور بنشیند و اکنون ای پیام همه رنگ‌های روشن، از گل زیبای باغ عدالت که ما با تمام وجودمان در انتظار دیدارت هستیم، ای سکوت و وقار زیبای شب‌ها! ای درخشش ماه و ستاره‌ها که خود وعده داده‌ای می‌آیی، بیا و عهدی را که با ما بستی به جا آور، ما هنوز سر همان کوچه سبز که به انتظار ختم می‌شود ایستاده‌ایم و بی‌قرارتر از همیشه ندای انتظار سر داده‌ایم. خدایا، شب یلدای هجران را به یمن ظهور ماه کاملش کوتاه کن و به ما توفیق ده تا طلوع جمالش را از نزدیک ببینیم.

بخش مهدویت تبیان

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

سال جدید

سال 1396 شمسی با ریزش باران رحمت الهی نویدبخش برکت و الطاف بی حدوحصرالهی است به قول ضرب المثل معروف سالی که نیکو است ازبهارش پیداست بیاییم ازهمین اول سال اهداف بلندی رابرای خودمان ترسیم کنیم وبرای رسیدن به آن تلاش وکوشش نمائیم  مقام معظم رهبری فرموده است سال 96 سال اقتصادمقاومتی تولیدواشتغال است .امیرالمومنین علی علیه السلام می فرمایدکل یوم لایعصی الله فیه فهو یوم عید درهرروزی که معصیت خدادرآن روزانجام نگیرد آن روزعیدمحسوب می شود و آن بزرگوارمی فر مایدلیس العیدلمن لبس الجدیدبل العیدلمن امن من وعید لیس العیدلمن لبس الفاخره بل العیدلمن امن من عذاب الاخره عید برای کسی که لباس نوپوشیده است محسوب نمی شودعیدبرای کسی است که ایمن ازوعیدالهی باشدعیدبرای کسی که لباس فاخری پوشیده است نمی باشدبلکه عیدبرای کسی است که ایمن ازعذاب آخرت باشد.

  • محمد مزینانی