هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خطرمنافقان

قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم ):انی لااخاف علی امتی مومنا ولامشرکا اما المومن فیمنعه الله بایمانه ،واماالمشرک فیجزیه الله بشرکه ،ولکنی اخاف علیکم کل منافق عالم اللسان ،یقول ماتعرفون ویفعل ماتنکرون-سفینه البحارج2 ص606

من برامتم نه ازمومنان بیمناکم ،نه ازمشرکان ،اما مومن ایمانش مانع ضرراواست ،واما مشرک خداونداورابه خاطرشرکش رسوا می کند،ولی من ازمنافق برشما می ترسم که اززبانش علم می ریزد(ولی درقلبش کفروجهل است )سخنانی می گویدکه برای شما دلپذیراست ،اما اعمالی (درخفا)انجام می دهدکه زشت وبداست.

خطرمنافقان

منافقان خطرناکترین افرادهراجتماعندچرا ؟

اولا: دردرون جامعه ها زندگی می کنندوازتمام اسرارباخبرند.

ثانیا:شناختن آنها همیشه کارآسانی نیست ،وگاه خودراچنان درلباس دوست نشان می دهندکه انسان باورنمی کند.

ثالثا :چون چهره اصلی آنها برای بسیاری ازمردم ناشناخته است درگیری مستقیم ومبارزه صریح با آنها کارمشکلی است.

رابعا:آنها پیوندهای اصلی مختلفی بامومنان دارند(پیوندهای سببی ونسبی وغیراینها)ووجودهمین پیوندها مبارزه با آنها راپیچیده ترمی سازد.

خامسا :آنهاازپشت خنجرمی زنندوضرباتشان غافلگیرانه است.

آنها ضایعات جبران ناپذیری برای جوامع به بارمی آورند ،به همین دلیل برای دفع شرآنها بایدبرنامه ریزی دقیق ووسیعی داشت .تفسیرنمونه ج24ص167

ادامه دارد...

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰


خداوندمتعال درقرآن کریم به پیامبرعظیم الشان اسلام فرموده است یاایها النبی قل لازواجک وبناتک ونساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلایوذین وکان الله غفورا رحیما -آیه 59 سوره احزاب

ای پیامبر به همسران ودخترانت وزنان مومنان بگوجلبابها (روسری های بلند) خودرابرخویش فروافکنند،این کاربرای اینکه (ازکنیزان وآلودگان )شناخته شوندوموردآزار قرارنگیرندبهتراست و(اگرتاکنون خطاوکوتاهی ازآنها سرزده )خداوندهمواره غفورورحیم است

دراینکه منظورازجلباب چیست مفسران وارباب لغت چندمعنی برای آن ذکرکرده اند

1-ملحفه (چادر)وپارچه بزرگی که ازروسری بلندتراست وسروگردن وسینه رامی پوشاند 

2-مقنعه وخمارروسری

3-پیراهن گشاد

اما بیشتربه نظرمی رسدکه منظورپوششی است که ازروسری بزرگتروازچادرکوچکتراست چنان که نویسنده لسان العرب روی آن تکیه کرده است.تفسیرنمونه ذیل آیه مربوطه

اسپانیا که در قدیم اندلس نامیده می شد درسال 711 میلادی توسط مسلمین فتح شد. مسلمانان حدود 800 سال بر آن حکومت کردند که هنوز هم آثار اسلامی و بناهای معماری اسلامی در جای جای آن به  چشم می خورد. بارها مسیحیان بر این کشور تاختند اما مسلمانان مقاومت نمودند و آنها را شکست می دادند.

بعد از شکست های پی درپی مسیحیان برای غلبه بر اندلس، آنها به یک حیله فرهنگی متوسل شدند و دختران بی پوشش اروپایی را روانه اسپانیا نمودند. این دختران، جوانان مسلمان را فاسد کرده و کم کم آنها را گرفتار فحشا نمودند و این معصیت چنان سریع رواج یافت که دامن سردمداران را هم آلوده ساخت و آنگاه که درخت از داخل تهی شد یک حمله نظامی در سال 1492 میلادی مسلمین را از پای در آورد. صد هزار نفر کشته شدند و بقیه تسلیم شدند و زندگی نکبت باری را تحت حکومت مسیحیت آغاز نمودند. اینان نیز یا به تدریج کشته می شدند و یا به دین مسیحیت می گرویدند. پس از مدتی مسیحیان به آنها نیز رحم ننمودند و دین آنها را تقیه حساب کرده و همه را از دم تیغ گذرانده یا به مهاجرت وادار نمودند.

بد نیست در اینجا به شیوه نابودی مسلمانان در اندلس به نقل از "گوستاو لوبون" فرانسوی بپردازیم، وی می نویسد: در سال 1492 که فردیناند (رهبر نظامی مسیحیان) اسپانیا را از اعراب گرفت، در ابتدا به اعراب در زبان و مذهب آزادی داد، ولی درسال 1499 پیمانی را که در این باره با مسلمانان بسته بود شکست و شروع به تعدی و آزار آنها نمود و بالاخره منجر به ریشه کن کردن آنها شد، مسیحیان نخست مسلمانان را وادار به قبول کردن دین مسیحیت کردند، سپس محکمه های تفتیشی تشکیل دادند و به بهانه اینکه واقعا به دین مسیح در نیامده اند دستور سوزاندن این مسیحیان تازه وارد را دادند. و البته این کار به تدریج صورت می گرفت زیرا نمی توانستند چندین میلیون عرب و مسلمان را به یکباره بسوزانند. از این رو کشیش بزرگ یکی از شهرهای اسپانیا که در ضمن رئیس محکمه های تفتیش نیز بود، دستور داد تمام عربهایی که دین مسیح را نپذیرفته اند از پیر و جوان و زن و مرد و کوچک و بزرگ همه را گردن بزنند.


  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم ):

لایحبنا اهل البیت الامومن تقی ،ولایبغضنا الا منافق شقی -الاحتجاج للطبرسی 104/1

مااهل بیت راجزمومن پرهیزکاردوست نداردوکسی جزمنافق بدبخت دشمنمان نمی دارد.


تخریب بارگاه مقدس امام مجتبی ،امام سجاد،امام باقروامام صادق علیهم السلام دربقیع ،توسط وهابیان درهشتم شوال سال 1344 هجری قمری


امام خمینی (قدس سره ) اسلام عزیز،چیزی است که پیغمبراکرم درراه اوجان فشانی کردوائمه هدی درراه اوجانفشانی کردندویاران پایدارپیغمبردرراه اوجانفشانی کردند،ومانیزبایدبه آنها اقتداکنیم.

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

الامام الحسین علیه السلام قال لی رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم)

یابنی ،نم علی قفاک یخمص بطنک 

واشرب الماء مصا یمراک اکلک 

واکتحل وترا یضی لک بصرک 

وادهن غبا تتشبه بسنه نبیک 

دعائم الاسلام ج 2 ص164 حدیث 591

امام حسین علیه السلام فرمود رسول خدابه من فرمود: ای فرزندم به پشت بخواب تاشکمت کوچک شود،آب رابامکیدن بنوش تاخوردنت برتوگوارا آید .به شمار دفعات فردسرمه بکش تاچشمانت روشن شود.یک روزدرمیان روغن بزن تابه سنت پیامبرخویش عمل کرده باشی.

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم ):من استبطاالرزق فلیکثرمن التکبیر،ومن کثرهمه وغمه فلیکثرمن الاستغفار-کنزالعمال 9325 منخب میزان الحکمه 234

پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود،کسی که درروزی خودتاخیروتنگی بیندزیادتکبیربگویدوکسی که اندوهش زیادشودبسیاراستغفارکند.


قال رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم ) لما قیل له : احب ان یوسع علی فی الرزق ؟ دم علی الطهاره یوسع علیک فی الرزق-کنزالعمال 44154 منتخب الحکمه 234

به رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) :عرض شد،دوست دارم روزیم زیادشود،فرمودپیوسته درحال طهارت وپاکیزگی باش ،روزیت افزایش می یابد.

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

 مقام معظم رهبری


زرنگ‌بازی سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا، مسئولان جمهوری اسلامی و ملت را فریب نخواهد داد. نباید اجازه داد آمریکایی‌ها نزدیک شوند، قدم آنها قدم نامبارکی است و هر جا پا گذاشته‌اند، جنگ و برادرکشی یا فتنه یا استثمار و استعمار و تحقیر ایجاد کرده‌اند.


مردم در صحنه حضور دارند و این حضور باید ادامه پیدا کند، چرا که حضور مردمی همچون روز قدس، به کلی محاسبات دشمن را مختل می‌سازد.


 پیش از انقلاب، مسئله اصلی «مبارزه با طاغوت» بود و بعد از پیروزی نیز مسئله اصلی در برهه‌ای «تثبیت نظام» و در برهه‌ای دیگر، «جنگ تحمیلی صدام» بود که در آن مقطع، همه کشور بر مسئله جنگ تمرکز کردند و موفقیت حاصل شد. امروز نیز همه باید بر مسئله اصلی که اقتصاد است، تمرکز کنند.


مسائل فرهنگی و امنیتی هم بسیار مهم است اما مسائل اقتصادی و معیشتی، از همه نقدتر است و در عین حال بر فرهنگ و امنیت نیز اثرگذار است.


ایشان در مسائل اقتصادی چند موضوع را دارای اهمیت مضاعف برشمردند و گفتند: «رونق تولید»، «ارزش پول ملی»، «بهبود فضای کسب و کار»، «جدا کردن بودجه و اقتصاد کشور از خام‌فروشی نفت»، «تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت»، و «بریدن دست مفسدان اقتصادی یعنی اختلاسگران، دزدان، تروریست‌های اقتصادی و قاچاقچیان بی‌رحم از اقتصاد کشور» از جمله مسائل اصلی است که باید مسئولان متفقاً بر روی آنها متمرکز شوند و از حواشی و مسائل فرعی بپرهیزند.

 

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

فرارسیدن سی امین سالگرد ارتحال جانسوزبزرگ رهبرکبیرانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره ) برشما ارادتمندان  به آن بزرگوارتسلیت باد .یادوخاطره آن عزیزسفرکرده راگرامی می داریم و30سال رهبری خلف صالحش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راارج می نهیم.

مقام معظم رهبری :

ایـن انـقـلاب بـی نـام خـمـیـنی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست ، الحق شخصیت آن عزیز یـگـانـه ، شـخـصـیـتـی دسـت نیافتنی و جایگاه والای انسانی او جایگاهی دور از تصور و اساطیرگونه بود. او آن نخستین بود که دومین نداشت .

شخصیت جامع آن بزرگوار،1- ابعادروحی معنوی

الف -پرستش خداوند ب -اخلاص ج -تواضع د-توکل ه -دعاوتوسل و -همت بلند

2- ابعادعلمی ورفتاری

الف - قاطعیت وسازش ناپذیری ب- شجاعت ج- ساده زیستی د- دشمن شناسی امام ه-احیای ارزشهای اسلامی

ویژگی های خط امام

از دیدگاه مقام معظم رهبری ، یکی از اساسی ترین اقدامات برای حفظ هویت اصلی انقلاب اسـلامـی ، پـای بـنـدی بـه روش و منش رهبری حضرت امام خمینی (ره ) است . به همین سبب بـرخـی از ویـژگـی هـای بـرجـسته این خط روشن الهی از زبان فرزند شایسته و خلف صالح آن بزرگوار شنیدنی است . التزام به اسلام ، تکیه بر مردم ، برپایی عدالت اجـتـماعی ، ایستادگی در برابر قدرت های استکباری و حفظ وحدت از جمله این ویژگی ها می باشد.

مـقـام مـعـظـم رهـبـری اعـتـقـاد دارد کـه امـام ، اسـلام نـاب را دوبـاره زنـده کـرد و بـه ذهـن و عـمـل انـسـان هـا و صـحـنـه هـای سـیـاسی جهان برگرداند. پس حفظ این میراث عظیم یعنی جـمـهـوری اسـلامـی بـر هـمه واجب است . مشخصه دیگر خط امام تکیه بر مردم و برقراری عدالت اجتماعی و کمک به طبقات مستضعف و محروم است که امام آنها را صاحب انقلاب و کشور مـی دانـسـت . مـبـارزه با رژیم اشغالگر قدس و عدم رابطه با امریکا و مبارزه با تفرقه افـکـنـی اسـتـکـبـار نیز از خصوصیات خط امام است . آیت الله خامنه ای درباره ادامه راه امام توسط مردم می فرماید:

امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است . نام او پرچم این انقلاب و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهـداف ایـن انـقـلاب اسـت . راه او راه مـا، هـدف او هـدف مـا، و رهـنـمـود او مشعل فروزنده ماست

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

حضرت امام خمینی (قدس سره )بنیان گذارجمهوری اسلامی ایران 

مسلمانان روزقدس رابزرگ بشمارند ودرتمام کشورهای اسلامی تظاهرات برگزارودرمساجداین ندارا سر دهندهنگامی که یک میلیارد مسلمان فریادبرآورداسرائیل احساس عجزونگرانی خواهدکردوترس همه وجودش رافراخواهدگرفت .


مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی )

انشاءالله تا 25سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجودنخواهدداشت.

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

قال الله تبارک وتعالی :سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجدالحرام الی مسجدالاقصی الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هوالسمیع العلیم-آیه 1سوره اسری

امام خمینی(قدس ره ):من روزقدس راروزاسلام وروزرسول اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم )می دانم وروزی است که باید باتمام قوا خودمان رامجهزکنیم ومسلمین ازآن انزوایی که آنها راکشانده بودند خارج شوند وباتمام قدرت وقوت درمقابل اجانب بایستند -صحیفه امام ج 9 ص 278

مقام معظم رهبری :تقدیرالله این است که فلسطین آزادخواهدشد.

مراسم راهپیمائی روزجهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تاریخ 98/3/10 ساعت 9صبح در سراسرایران اسلامی آغازمی گرددودرمشهدالرضا (علیه السلام )ازمیدان 15خردادبه طرف حرم مطهر خواهدبود ازتمام روزه داران ماه ضیافت الله دعوت می شوددراین راهپیمائی عظیم وباشکوه شرکت فرمایند قطعا حضورهریک نفرازحامیان مردم مظلوم فلسطین تیری برقلب وچشمان استکبار جهانی وفرزندنامشروعش صهیونیست بین الملل است وعده گاه عاشقان الله و منتظران حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف )درراهپیمائی وحدت آفرین ودشمن شکن روزجهانی قدس   ساعت 9صبح میدان 15خردادپایان بخش راهپیمائی سخنرانی آقای دکترسعید جلیلی .یاعلی

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

شهادت مظلومانه امیرالمومنین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام برتمام ارادتمندان به آنحضرت تسلیت باد

جرج جرداق مسیحی درکتاب علی صوت العداله الانسانیه میگویدقتل علی فی محراب عبادته لشده عدله -علی درمحراب عبادتش به خاطر شدت عدالتش کشته شد.

  امام خمینی (قدس سره ) خرمشهرراخداآزادکرد .

آیت الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران 98/3/3

موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی خرمشهر بیان کرد: امروز روز سوم خرداد و حماسه معجزه آسای فتح خر مشهر است. این فتح فصل زرینی در تاریخ انقلاب به وجود آورد. ۵۷۸ روز خرمشهر در اشغال دشمن بود که به یک قلعه دفاعی و دژ نفوذ ناپذیر تبدیل کرده بودند. برای طراحی دفاع خبرنگاران جنگی از کشور های مختلف توسط رژیم بعثی دعوت شدند و از این شهر دیدن کردند و گفتند نفوذ در این خطوط دفاعی توسط ایران غیر ممکن است. صدام با غرور و اطمینان گفته بود اگر ایران خرمشهر را فتح کند من کلید بصره را به آن ها می دهم اما این غیر ممکن در پرتو ایمان و مقاومت مردم شجاع و مبارز ممکن شد و مجاهدان جان بر کف بر ارتشی که توسط تمام قدرت های دنیا تجهیز شده بود پیروز شدند. خرمشهر با ۱۹ هزار اسیر ۱۶ هزار کشته به کشور بازگشت. این عملیات حیرت کارشناسان نظامی را به همراه داشت و آمریکا پس از پنج روز سکوت اعلام کرد ماشین نظامی ایران اعجاب آور بود. این حماسه یک الگو برای پیروزی بر همه عرصه هاست. وقتی ملتی بر داشته‌های خود تکیه زند و ایمان را با عمل صالح در پیش گرفت در همه عرصه ها پیروز خواهد شد.

  • محمد مزینانی