هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 مقام معظم رهبری


زرنگ‌بازی سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا، مسئولان جمهوری اسلامی و ملت را فریب نخواهد داد. نباید اجازه داد آمریکایی‌ها نزدیک شوند، قدم آنها قدم نامبارکی است و هر جا پا گذاشته‌اند، جنگ و برادرکشی یا فتنه یا استثمار و استعمار و تحقیر ایجاد کرده‌اند.


مردم در صحنه حضور دارند و این حضور باید ادامه پیدا کند، چرا که حضور مردمی همچون روز قدس، به کلی محاسبات دشمن را مختل می‌سازد.


 پیش از انقلاب، مسئله اصلی «مبارزه با طاغوت» بود و بعد از پیروزی نیز مسئله اصلی در برهه‌ای «تثبیت نظام» و در برهه‌ای دیگر، «جنگ تحمیلی صدام» بود که در آن مقطع، همه کشور بر مسئله جنگ تمرکز کردند و موفقیت حاصل شد. امروز نیز همه باید بر مسئله اصلی که اقتصاد است، تمرکز کنند.


مسائل فرهنگی و امنیتی هم بسیار مهم است اما مسائل اقتصادی و معیشتی، از همه نقدتر است و در عین حال بر فرهنگ و امنیت نیز اثرگذار است.


ایشان در مسائل اقتصادی چند موضوع را دارای اهمیت مضاعف برشمردند و گفتند: «رونق تولید»، «ارزش پول ملی»، «بهبود فضای کسب و کار»، «جدا کردن بودجه و اقتصاد کشور از خام‌فروشی نفت»، «تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت»، و «بریدن دست مفسدان اقتصادی یعنی اختلاسگران، دزدان، تروریست‌های اقتصادی و قاچاقچیان بی‌رحم از اقتصاد کشور» از جمله مسائل اصلی است که باید مسئولان متفقاً بر روی آنها متمرکز شوند و از حواشی و مسائل فرعی بپرهیزند.

 

  • ۹۸/۰۳/۱۸
  • محمد مزینانی

نظرات (۱)

  • حجت پناه زاده
  • سلام
    این سخنرانی برا من خیلی قابل استفاده بود
    خدا قوت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی