هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی

۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۱

پدرم در فضیلت زیارت حسین بن على علیه ‏السلام فرمودند: جایگاه آن حضرت از آن زمان که کشته شده، از فرشته یا جن یا حیوان وحشى که بر آن حضرت درود مى ‏فرستد خالى نیست و هر چیزى غبطه زائر آن حضرت را مى‏ خورد و خود را به او مى ‏مالد و در نگاه کردن به زائر امام حسین علیه ‏السلام امید خیر دارد زیرا او به قبر امام حسین علیه ‏السلام نگاه کرده است.

کامل زیارات ص325 - مستدرک الوسایل مستنبط المسایل ج10، ص252، ح1195

امام صادق علیه ‏السلام

لا تَدَع زیارَةَ الحُسَینِ بنِ عَلىّ علیه السلام و مُر اَصحابَکَ بِذالِکَ، یَمُدُّ اللّه  فى عُمرِکَ و یَزیدُ اللّه  فى رِزقِکَ و یُحییکَ اللّه  سَعیدا و لاتَموتُ اِلاّ سَعیدا و یَکتُبکَ سَعیدا؛

 

زیارت امام حسین علیه السلام را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن، که در این صورت، خداوند عمرت را طولانى و روزى ات را زیاد مى کند و زندگى ات را همراه با سعادت مى کند و جز سعادتمند نمى میرى و نام تو را در شمار سعادتمندان، ثبت مى کند.

کامل الزیارات ص 152

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۱

حدیث (1 )امام صادق علیه ‏السلام

اَلبَرَکَةُ مِن قَبرِ الحُسَینِ بنِ عَلىٍّ علیه ‏السلام عَشَرَةُ اَمیالٍ؛
تا ده میل اطراف قبر حسین بن على علیه‏ السلام برکت است.

بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 98، ص116، ح 41

 حدیث (2)امام باقر علیه السلام

اِنّ الحُسَینَ صاحِبَ کَربَلا قُتِلَ مَظلوما، مَکروبا عَطشانا، لَهفانا فآلَى اللّه‏ُ عَزَّوَجلّ عَلى نَفسِهِ اَن لا یاتیَهُ لَهفانٌ و لا مَکروبٌ و لا مُذنِبٌ و لا مَغمومٌ و لا عَطشانٌ و لا مَن بِهِ عاهَةٌ ثُمَّ دَعا عِندَهُ و تَقَرَّبَ بِالحُسَینِ بنِ عَلىٍّ علیه السلام اِلَى اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ إلاّ نَفَّسَ اللّه‏ُ کُربَتَهُ وَ اَعطاهُ مَسأَلَتَهُ و غَفَرَ ذَنبَهُ وَ مَدَّ فى عُمُرِهِ وَ بَسَطَ فى رِزقِهِ فَاعتَبِروا یا اُولـِى الاَبصار؛

حسین، بزرگ مرد کربلا، مظلوم و رنجیده خاطر و لب تشنه و مصیب ‏زده به شهادت رسید. پس خداوند، به ذات خود، قسم یاد کرد که هیچ مصیبت‏ زده و رنجیده خاطر و گنهکار و اندوهناک و تشنه ‏اى و هیچ بَلا دیده ‏اى به خدا روى نمى‏ آورد و نزد قبر حسین علیه السلام دعا نمى ‏کند و آن حضرت را به درگاه خدا شفیع نمى ‏سازد، مگر این‏که خداوند، اندوهش را برطرف و حاجاتش را برآورده مى‏ کند و گناهش را مى‏ بخشد و عمرش را طولانى و روزى ‏اش را گسترده مى ‏سازد. پس اى اهل بینش، درس بگیرید!

مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج10 ، ص239 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 98، ص 46، ح 5

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۱
میلادخجسته ومسعودباب الحوائج حضرت موسی ابن جعفرعلیهماالسلام برشماارادتمندان به آن بزرگوارمبارک باد
حدیث (1) امام رضا(علیه صلوات الله ) :

زیارَةُ قَبرِ أبی مِثلُ زِیارَةِ قَبِر الحُسَینِ.

زیارت قبر پدرم، موسى بن جعفر(ع)، مانند زیارت قبر حسین(ع) اس
ت.

وسایل الشیعه ج14 ، ص547 - کامل الزیارات ، ص 300

حدیث (2) حضرت زهرا سلام الله علیها:

فَجَعَلَ اللهُ...اِطاعَتَنا نِظاماً لِلمِلَّةِ وَ اِمامَتَنا أماناً لِلفِرقَة؛

خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.

الاحتجاج علی اهل اللجاج (طبرسی)ج1 ، ص99

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۱

رمز ظهور منجی در واقعه غدیر است

ایسنا/همدان 

 مدرس حوزه علمیه همدان، گفت: رمز ظهور منجی در واقعه غدیر نهفته است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام امین عباسی ۴ مردادماه با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت دهه ولایت، اظهار کرد: روایاتی که در مسئله غدیر وجود دارد که با سایر روایات در موضوع اعیاد مسلمین متفاوت است .

عباسی با بیان اینکه در اسلام، چهار روز برای مسلمانان به‌عنوان عید در نظر گرفته شده، تصریح کرد: عید قربان، عید فطر، عید غدیرخم و روز جمعه از اعیاد مسلمانان است که عید غدیرخم به‌عنوان مهم‌ترین عید مسلمانان و عید اکبر مطرح شده‌است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، در روز عید غدیر بینی شیطان به خاک مالیده شد، توضیح داد: قبل از واقعه غدیر دشمنان امید به انحراف و عقب‌گرد مسلمانان از دین داشتند اما غدیرخم روز به ثمر رسیدن رسالت ۱۲۴ هزار پیامبر است و پس از حجةالوداع خط سیر دشمنان اسلام بر محوریت غدیر پیش رفت.‌

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر اکمال دین است، گفت: واقعه غدیرخم بنایی را می‌گذارد که تمام پیامبران از زمان حضرت آدم(ع) به دنبال آن بوده‌اند.

عباسی با اشاره به اهمیت جایگاه علم در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: غدیرخم جنبه عقلانی در دین دارد زیرا معرفی عقل کامل در این واقعه رخ می‌دهد و رمز ظهور منجی در این واقعه نهفته است.
 
وی در پایان با بیان اینکه انقلاب رخ داده در ایران یک انقلاب سیاسی بوده و هنوز انقلاب اقتصادی و فرهنگی در این زمینه محقق نشده است، مطرح کرد: از آنجا که محورهای اقتصادی در دنیا به دست ابرقدرتان و براساس معاملات بر پایه دلار انجام می‌گیرد هر کشوری که بر اساس الگوی غربی هماهنگ نباشد زمین خواهد خورد، لذا پس از انقلاب سیاسی تحقق انقلاب اقتصادی به نسبت انقلاب فرهنگی در اولویت است چون در مسئله فرهنگ سرمایه عظیمی همچون واقعه غدیر و اربعین در فرهنگ اسلام وجود دارد و از این بابت غنی هستیم

این جلسه به همت هیئت زینبیون فعالان رسانه‌ای استان همدان در دفاتر نشریات و خبرگزاری‌ها برگزار می‌شود

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۱

ثواب اطعام دادن درروزعیدسعیدغدیرخم

امام صادق علیه السلام فرمودند:غذادادن به یک مومن درروزعیدغدیرثواب اطعام یک میلیون پیامبروصدیق (درراس آنهاائمه معصومین علیهم السلام )ویک میلیون شهید(درراس آنهاحضرت عباس علیه السلام وشهدای کربلا)ویک میلیون فردصالح درحرم خداوندرادارد.


ثواب شادشدن درشادی اهل البیت (علیهم السلام )بیشتراست یاغمگین شدن درعزای اهل البیت (علیهم السلام)

حجه الاسلام والمسلمین پناهیان :  شادشدن به شادی اهل البیت( علیهم السلام) دشوارترازغمگین شدن درعزای اهل البیت (علیهم السلام )است وثوابش هم بیشتراست چون رنج ومظلومیت اهل البیت(علیهم السلام) راحت تردیده می شودوخیلی هامی توانندآن رالمس کنندومتاثرشونداماهرکس نمی تواندفرح وسرورجایگاهی مثل عیدغدیررادرک کنند.

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

آیات قرآن که راجع به حجاب حرف می زند،راجع به حدودزن ومردبایکدیگردستوردارداین بخاطرخودمردم است،به خاطرهمین خانواده هاست همین دخترهای جوان که می خواهندشوهرشان راازدست ندهنداین پسرهای جوان که زن محبوبشان رامی خواهندازدست ندهنداین بدون حجاب نمی شود.


 

شهیدغلام محمدپای رنج :پیامم به خواهرانم این است که درحفظ حجاب ومطیع بودن واطاعت ازدستورات شوهرانشان جدیت رابنمایند.

تاریخ تولد 1343/2/9 (تربت حیدریه )تاریخ شهادت 1365/10/20

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰
حدیث (1) امام صادق علیه السلام:

اثافى الاسلام ثلاثة: الصلوة و الزکوة و الولایة،لا تصح واحدة منهن الا بصاحبتیها؛


سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست نمى‏ شود.

کافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص 18

حدیث (2) امام محمد باقر علیه السلام :

 

مَنْ کَانَ مِنْکُمْ مُطِیعاً لِلَّهِ تَنْفَعُه ‏وَلَایَتُنَا وَ مَنْ کَانَ مِنْکُمْ عَاصِیاً لِلَّهِ لَمْ تَنْفَعْهُ وَلَایَتُنَا وَیْحَکُمْ لَا تَغْتَرُّوا وَیْحَکُمْ لَا تَغْتَرُّوا.

هر کدام از شما شیعیان مطیع خداوند باشد ولایت ما برایش مفید خواهد بود و هر که خدا را نافرمانی کند ولایت ما سودی برایش ندارد

کافی(ط-الاسلامیه) ج2 ، ص75 و 76 ،ح5

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

فضیلت زیارت حضرت امام رضا علیه السلام ازقول امامان معصوم علیهم السلام


 

زیارت اومثل زیارت پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم )است.عیون اخبارالرضا ج2ص260

زیارت ایشان ،برابرباهزارحج مقبول است.عیون اخبارالرضا ج2ص257

فرشته هاپیاپی برای زیارت اوبه زمین می آیند.امالی الصدوق ص63

زائران هشتمین امام ،درروزقیامت شفاعت می شوند.عیون اخبارالرضا ج2ص137

زیارت امام رضا علیه السلام اززیارت امام حسین علیه السلام بهتراست.الکافی ج4ص584

آتش جهنم برزائران اوحرام شده است.من لایحضره الفقیه ج2ص585

گناهان زائران اوبخشیده خواهدشد.خصال ج1 ص144

ماخذکتاب برمدارآفتاب ص19و20

  • محمد مزینانی
  • ۰
  • ۰

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی حجاب را دروازه تمام ارزش‌های دینی دانست و گفت: اگر حجاب از بین برود تمام ارزش‌ها نابود می‌شود، دشمن پی به اهمیت این مسئله برده و از همین رو همواره در صدد ترویج بی حجابی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در همایش "حماسه حجاب" که به مناسبت هشتاد و ششمین سالروز قیام گوهرشاد و روز حجاب و عفاف با حضور تولیت آستان قدس رضوی و فعالان عرصه حجاب و عفاف در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: پس از گذشت ۸۶ سال از قیام مسجد گوهرشاد، آثار شهادت، ایثارگری و جانفشانی‌های شهدای این واقعه که در راه حفظ عفت و حجاب و نوامیس مردم جان خود را فدا کردند، مشهود است.

وی با بیان اینکه جزئیات این واقعه عظیم در تاریخ به درستی ثبت نشده است، ادامه داد: امروز آن خون ها اثر خود را بخشیده است و آثار فداکاریهای شهدای قیام گوهرشاد، در تمام مظاهر ارزشهای نظام مقدس اسلام خودنمایی می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان و در راس آن رضاخان به این نتیجه رسیده بودند که حجاب را از اسلام حذف کنند و مردم که پی به اهمیت حجاب برده بودند قهرمانانه خود را آماده گلوله‌های داغ عوامل و دست نشانده‌های رضاخان کرده و جان خود را فدا کردند.

وی افزود: زن از منظر اسلام و فمنیسم دو دیدگاه متضاد دارد، منطق اسلام در شناخت زن و حفظ حقوق زن قابل توجه است و اختلاف بین زن و مرد را اختلاف جنسیتی نمی‌داند بلکه تفاوت زن و مرد در جنس، نوع، استعداد، ساختار و توان جسمانی آنهاست؛ خداوند متعال انسان را خلیفه الله آفریده و برای زن و مرد نیز تکالیف و وظایف خاصی در نظر گرفته است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مرد و زن در حقوق با هم برابر هستند و این برابری به معنای یکسان بودن نیست، ادامه داد: هر حقی که مرد دارد برای زن نیز با شکل خاص خودش وجود دارد.

وی گفت: ترویج حجاب نیاز به کار فرهنگی دارد و به اجبار نمی‌شود کسی را به حجاب دعوت کرد؛ حجاب یک جریان فرهنگی، اعتقادی، فکری و باورمندی نسبت به معاد ودستورات الهی است و باید به لحاظ فکری و فرهنگی انتخاب شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: بی حجابی یک نوع ناهنجاری اجتماعی است که باید با آن مبارزه شود، ما نباید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترک کنیم.

  • محمد مزینانی