هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

فرارسیدن سی امین سالگرد ارتحال جانسوزبزرگ رهبرکبیرانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (قدس سره ) برشما ارادتمندان  به آن بزرگوارتسلیت باد .یادوخاطره آن عزیزسفرکرده راگرامی می داریم و30سال رهبری خلف صالحش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راارج می نهیم.

مقام معظم رهبری :

ایـن انـقـلاب بـی نـام خـمـیـنی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست ، الحق شخصیت آن عزیز یـگـانـه ، شـخـصـیـتـی دسـت نیافتنی و جایگاه والای انسانی او جایگاهی دور از تصور و اساطیرگونه بود. او آن نخستین بود که دومین نداشت .

شخصیت جامع آن بزرگوار،1- ابعادروحی معنوی

الف -پرستش خداوند ب -اخلاص ج -تواضع د-توکل ه -دعاوتوسل و -همت بلند

2- ابعادعلمی ورفتاری

الف - قاطعیت وسازش ناپذیری ب- شجاعت ج- ساده زیستی د- دشمن شناسی امام ه-احیای ارزشهای اسلامی

ویژگی های خط امام

از دیدگاه مقام معظم رهبری ، یکی از اساسی ترین اقدامات برای حفظ هویت اصلی انقلاب اسـلامـی ، پـای بـنـدی بـه روش و منش رهبری حضرت امام خمینی (ره ) است . به همین سبب بـرخـی از ویـژگـی هـای بـرجـسته این خط روشن الهی از زبان فرزند شایسته و خلف صالح آن بزرگوار شنیدنی است . التزام به اسلام ، تکیه بر مردم ، برپایی عدالت اجـتـماعی ، ایستادگی در برابر قدرت های استکباری و حفظ وحدت از جمله این ویژگی ها می باشد.

مـقـام مـعـظـم رهـبـری اعـتـقـاد دارد کـه امـام ، اسـلام نـاب را دوبـاره زنـده کـرد و بـه ذهـن و عـمـل انـسـان هـا و صـحـنـه هـای سـیـاسی جهان برگرداند. پس حفظ این میراث عظیم یعنی جـمـهـوری اسـلامـی بـر هـمه واجب است . مشخصه دیگر خط امام تکیه بر مردم و برقراری عدالت اجتماعی و کمک به طبقات مستضعف و محروم است که امام آنها را صاحب انقلاب و کشور مـی دانـسـت . مـبـارزه با رژیم اشغالگر قدس و عدم رابطه با امریکا و مبارزه با تفرقه افـکـنـی اسـتـکـبـار نیز از خصوصیات خط امام است . آیت الله خامنه ای درباره ادامه راه امام توسط مردم می فرماید:

امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است . نام او پرچم این انقلاب و راه او راه این انقلاب و اهداف او اهـداف ایـن انـقـلاب اسـت . راه او راه مـا، هـدف او هـدف مـا، و رهـنـمـود او مشعل فروزنده ماست

  • ۹۸/۰۳/۱۳
  • محمد مزینانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی