هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

پندی گویاوجامع

قال العسکری علیه السلام:اوصیکم بتقوی اله والورع فی دینکم والاجتهادلله وصدق الحدیث واداءالامانه الی من ائتمنکم من براوفاجروطول السجود وحسن الجوار ،فبهذاجاء محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) صلوا فی عشائرهم واشهدوا جنائزهم وعودوامرضاهم وادواحقوقهم ،فان الرجل منکم اذاورع فی دینه وصدق فی حدیثه وادی الامانه وحسن خلقه مع الناس قیل :هذاشیعی فیسرنی ذلک .اتقوا الله وکونوا زینا ولاتکونوا شینا ،جرواالینا کل موده وادفعوا عناکل قبیح ،فانه ماقیل فینا من حسن فنحن اهله وماقیل فینا من سوءفمانحن کذلک

لناحق فی کتاب الله وقرابه من رسول الله وتطهیرمن الله لایدعیه احدغیرنا الاکذاب .اکثروا ذکرالله وذکرالموت وتلاوه القرآن والصلاه علی النبی (صلی الله علیه وآله وسلم ) فان الصلاه علی رسول الله وعشرحسنات ،احفظواماوصیتکم به واستودعکم الله واقرا علیکم السلام

 

امام حسن عسکری علیه السلام فرمود:شما رابه تقوای الهی وپارسایی دردینتان وتلاش برای خداوراستگویی وامانتداری درباره کسی که شما راامین دانسته نیکوکارباشدویابدکاروطول سجودوحسن همسایگی سفارش می کنم .محمد(صلی الله علیه وآله وسلم)برای همین آمده است.درمیان جماعت های آنان نمازبخوانیدوبرسرجنازه آنهاحاضرشویدومریضانشان راعیادت کنید.وحقوقشان راادانمایید،زیراهریک ازشما چون دردینش پارساودرسخن راسگووامانتداروخوش اخلاق بامردم باشد،گفته می شود:این یک شیعه است،واین کارهاست که مراخوشحال می سازد.تقوای الهی داشته باشید،مایه زینت باشیدنه زشتی،تمام دوستی خودرابه سوی مابکشانیدوهمه زشتی راازما بگردانید،زیراهرخوبی که درباره ماگفته شودمااهل آنیم وهربدی درباره ماگفته شودماازآن به دوریم.درکتاب خدابرای ماحقی وقرابتی ازپیامبرخداست وخداوندماراپاک شمرده ،احدی جزمامدعی این مقام نیست ،مگرآن که دروغ می گوید.زیادبه یادخدا باشیدوزیادیادمرگ کنیدوزیادقرآن راتلاوت نمایید وزیادبرپیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم)سلام وتحیت بفرستید.زیراصلوات برپیامبرخدا(صلی الله علیه وآله وسلم )ده حسنه دارد.آنچه رابه شما گفتم حفظ کنیدوشمارابه خدامی سپارم ،وسلام برشما

  • ۹۴/۰۶/۲۶
  • محمد مزینانی

نظرات (۱)

خسته نباشید واقعا دستتون درد نکنه...سایت خیلی قشنگی ساختید...واقعا زحمت میکشید... 
پاسخ:
ممنون،انشاءالله انجام وظیفه نمائیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی