هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰


نامه امام حسین علیه السلام درپاسخ نامه های مردم کوفه

من الحسین بن علی الی الملاء من المومنین والمسلمین :امابعدفان هانئا وسعیدا قدما علی بکتبکم ... وقدبعثت الیکم اخی وابن عمی وثقتی من اهل بیتی ...

ازسوی حسین بن علی به بزرگان وسران اهل ایمان شهرکوفه ،امابعد:آخرین نامه شما بوسیله هانی وسعیدبدست من رسید و اینک من ،برادروپس عموی خویش (مسلم بن عقیل ) وکسی که اودرمیان خانواده ام مورداعتمادمن است رابه سوی شما فرستادم ...ارشادمفید

البته غیرازاین نامه اخیری که امام به آن اشاره فرمود،نامه های دعوت زیادی رامردم ازکوفه برای امام حسین علیه السلام نوشتندکه تمام حاوی این مطلب بود:حسین به دیارمابیاکه باغهای مادرانتظارشما، مردم مامطیع وفرمانبردار شما هستندو...(که گفته اندقریب دوازده هزارنامه بود)ولذاامام جهت اتمام حجت واینکه ازنزدیک صحت وسقم این نوشته ها را ببیند،مسلم بن عقیل رافرستادومیداندکه درابتدامردم بامسلم بیعت نمودندلکن تامتوجه شدندکه دنیایشان درخطراست اطراف اورارها کردند . مظلومیت دین خداوامام حسین علیه السلام ودروغ بودن محتوای نامه ها و... ازموقعیت مسلم بن عقیل در کوچه های کوفه در شبی که غریب وتنهابودخوانده می شود.

ادامه دارد...

  • ۹۵/۰۷/۲۹
  • محمد مزینانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی