هدایت

معارف اسلامی

هدایت

معارف اسلامی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه آمریکا در درون، مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد بیان داشتند: وضع دولتشان منسجم نیست؛ یک نفر یک حرفی میزند، فردایش یک نفر ضدّ آن را میگوید. این نشانه‌ی آشفتگی است.در گزارش وزارت کشاورزی آمریکا ۴۱ میلیون آمریکایی دچار گرسنگی هستند.

ایشان خاطر نشان کردند: در زمینه‌ی اجتماعی، طبق گزارش مرکز ملی آمار حیاتی آمریکا، ۴۰ درصد ولادتها نامشروع است، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی دارند، بالاترین آمار مصرف مواد مخدر را دارند و ۳۱ درصد تیراندازی‌های جمعی در آمریکا است. این وضع اجتماعی اینها است. بنابراین برخی دشمن را خیلی بزرگ نکنند. البته "دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد" اما دشمن آن‌چنان قوی نیست و مشکل دارد.

رهبر انقلاب تاکید کردند: سیاستهای اینها عموماً از لحاظ سیاسی و امنیتی به ضررشان تمام شده است؛ هم سیاستهای اروپایی‌شان و هم سیاستشان در مقابل کشورهای آسیایی به ضررشان شده است.در سیاست مقابله با جمهوری اسلامی هم قطعاً آمریکا شکست خواهد خورد و به نفع ما تمام خواهد شد. الان صاحب‌نظران آمریکایی در مطبوعات هشدار میدهند که این فشار، به یک جهش اقتصادی در ایران منجر می‌شود.

ایشان بیان داشتند: هیچ‌کس از هیبت ظاهری آمریکا نباید بترسد؛ این خیلی خطا است. ابرقدرت‌ها کارشان را با هیاهو پیش میبرند اما قدرتشان از این هیاهو خیلی کمتر است. نه از هیبت آنها و نه از ثروت قارون‌های اطراف خلیج فارس که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، نباید ترسید. میلیاردها دلار علیه ما خرج کردند و هیچ کاری نتوانستند بکنند.

آیت الله خامنه ای افزودند: ما با اروپایی ها، مشکل و دعوایی نداشتیم اما آنها به هیچیک از تعهدات خود عمل نکردند و نمی کنند و در عین حال مدام ادعا می کنند که ما به برجام پایبند هستیم.

ایشان با تأکید بر اینکه علاوه بر دولت، مردم نیز باید برای حل مسائل اقتصادی، نقش آفرینی کنند، گفتند: مردم با خرید محصولات داخلی و استمرار حمایت از کالای ایرانی، پرهیز از اسراف، توجه نکردن به شایعات در فضای مجازی و زیاده روی نکردن در خرید، می توانند به رونق تولید کمک کنند.

ایشان افزودند: می گویند بیایید درباره موشک مذاکره کنیم، معنای حقیقی این حرف این است که شما باید بُرد و دقت موشک هایتان را کم کنید تا اگر روزی شما را هدف قرار دادیم، نتوانید جواب بدهید. اما بدیهی است که کسی در ایران این حرف را نمی پذیرد؛ بنابراین همین سر و صداها ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: این مسئله بحث دین و انقلاب نیست، بلکه هیچ ایرانی غیرتمند و با شعوری حاضر نیست با طرفی که می خواهد نقاط قوت کشور را از دست او درآورد، معامله کند.

  • ۹۸/۰۲/۲۵
  • محمد مزینانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی